Інформація для батьків

 Шановні батьки!

 Перелік соціальних закладів, установ, громадських організацій, якими в місті Суми надасться допомога постраждадим від домашнього насильства відповідно до компетенції.  

 

 Дотримуйтеся правил відвідування ДНЗ

                    У Сумському дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) № 32 «Ластівка» діють правила, вимоги, які допомагають правильно організувати час перебування у ньому ваших дітей. Запрошуємо Вас дотримуватися таких правил:

1. Своєчасно приводити дитину до дошкільного закладу — до 8.00 та забирати — до 19.00.

2. Приводити дитину в ДНЗ у чистому одязі, в зручному взутті, що відповідає розміру ноги дитини та санітарно-гігієнічним вимогам.

3. Систематично повідомляти вихователя про самопочуття дитини вдома та незвичайні випадки (падіння, ушкодження, скарги на погане самопочуття тощо).

4. Своєчасно в телефонному режимі повідомляти вихователя про хворобу дитини та інші причини її відсутності в ДНЗ або адміністрацію закладу за телефоном 61-82-54.

5. Вихователь зобов’язаний щодня оглядати дитину з метою своєчасного виявлення ознак хвороб, нездужання (головний біль, хворе горло, слинотеча та ін.), тілесних ушкоджень (синці, подряпини, гулі тощо).

6. Якщо під час ранкового прийому в ДНЗ у дитини виявлено ознаки хвороби, батьки зобов’язані звернутися до лікаря за консультацією або медичною допомогою.

7. Батьки або особи, що за їх дорученням приводять дитину в дошкільний заклад, мають передати дитину вихователю або тому працівникові ДНЗ, який приймає дітей в цей час. Неприпустимо відправляти дитину до ДНЗ саму, без супроводу дорослого. Увечері (при залишенні дітьми дошкільного закладу) вихователь зобов’язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за нею за їх дорученням.

8. Батькам варто заздалегідь домовитися з вихователем щодо тих осіб, яким вони доручають забрати дитину з дошкільного закладу. В окремих випадках доручення оформляється письмово.

9. Вихователь не має права віддавати дітей з дошкільного закладу неповнолітнім дітям, батькам у нетверезому стані.

10. Вносити плату за харчування до 20 числа кожного місяця.

11. Вихователь не несе відповідальності за збереження прикрас (сережки, хрестики тощо).

«Формування культури харчування»
Із раннього віку слід постійно контролювати дотримання дитиною режиму харчування, створюючи певний ритуал приймання їжі. Варто пояснювати дитині, що під час харчування уся її увага має бути зосереджена на їжі.

Можна підвищувати обізнаність дитини щодо продуктів харчування ігровими методами:

· розгадувати загадки про їжу;

· проводити бесіди-розміркування;

· вводити дошкільника в проблемні ситуації, де він має зробити самостійний харчовий вибір.

Слід формувати смакові звички та культуру поведінки дитини за столом доброзичливим тоном, виражаючи віру в її потенційні можливості.

Батькам слід знати, що діти дошкільники вразливі, надто довірливі, легко піддаються навіюванню і наслідують дії та вчинки дорослих, тому формування культури харчування залежить від правильності харчової поведінки дорослих.

Занепокоєння дорослих, підкреслена увага до того, скільки з’їла дитина, впевненість, що треба їсти більше, або відсутність необхідного контролю за режимом і якістю харчування дитини призводять до порушення харчової поведінки в бік установлення умовно-рефлекторних механізмів психічної потреби в їжі.
Чого найбільше бажають батьки своїм малюкам? Бути здоровими і розумними. Якщо діти не зовсім такі, шукають причини: погане здоров’я — наслідок поганої екології, поганої спадковості, поганих лікарів; важко вчитися — погані вчителі, нема здібностей, лінь тощо… А тим часом дитячі дієтологи та лікарі твердять: винуватцем поганого здоров’я та поганої успішності може бути… харчування дитини.

Пам΄ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров΄я людини, її довголіття, плідної праці.


Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.


Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.


Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.


Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з΄їдає із задоволенням.


Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.


Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.


Пам΄ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.


Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.


Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.


Серйозним недоліком харчування є „прихований голод” – дефіцит йоду, який може привести до незворотніх процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.


Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.


Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м΄ясо, рибу, сиру воду.