Аналіз діяльності дошкільного навчального закладу за 2016-2017 навчальний рік

 

Аналіз

діяльності дошкільного навчального закладу( ясла-садок) № 32

« Ластівка» м. Суми, Сумської області за 2016-2017 навчальний рік

 

 

Слайд 1

Сумський дошкільний навчальний заклад ( ясла-садок) № 32 «Ластівка» розміщений в мальовничому куточку Роменського мікрорайону, в якому виховуються і навчаються 165 дітей.

 

Слайд 2.

В садочку функціонує 7 груп, із них: 2 групи раннього віку, 2 групи для дітей молодшого дошкільного віку, 1 група  – для дітей середнього дошкільного віку, 2 групи – для дітей старшого дошкільного віку.

Одна група працювала за 12-годинним режимом роботи, шість груп – 10,5-годинним перебуванням дітей.

 

Слайд 3

Виконуючи ст. 53 Конституції України, Закон України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, Базовий компонент дошкільної освіти освітня діяльність дошкільного навчального закладу протягом 2016-2017 навчального року була спрямована на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

  1. Збереженням та зміцнення фізичного, психічного та духовного здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, формуванням у них життєвої позиції шляхом упровадження в навчально-виховний процес здоров´язбережувальних технологій.
  2. Формування духовно-моральних якостей у дітей дошкільного віку засобами народної  етнопедагогіки.
  3. Забезпечення перспективності та наступності у роботі дошкільної і початкової ланок освіти з метою формування психологічної, мотиваційної та інтелектуальної готовності дітей до навчання в школі.
  4. Формуванням логіко-математичної компетентності, пізнавальної активності у  дітей дошкільного віку шляхом використання новітніх методик та технологій у навчально-виховному процесі.

 

Слайд 4

Освітньо-виховний процес здійснювали 16 педагогічних працівників. З них: завідувач,  вихователь-методист, практичний психолог, музичний керівник, інструктор з фізичної культури, вихователі – 11 чол.

Освітній рівень педагогічних працівників становить:

Вища дошкільна освіта – 6 чол. (38%),

Вища педагогічна освіта – 6 чол. (38 %),

Середня спеціальна освіта – 2 чол. (12%),

Середня освіта – 2 чол. (12%).

Навчаються в ВУЗах – 5 чол. (31%)

 

Слайд 5

Зміст освітньо-виховного процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти, програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля».

З розвитком технологій стрімко змінюються і стандарти освіти, зокрема й дошкільної. Сучасний дошкільний навчальний заклад має бути динамічним, позитивним простором, мета якого полягає в оптимізації розвивального потенціалу дітей, а широке впровадження інноваційних та інформаційних технологій дасть змогу забезпечити перехід на новий рівень якості освіти.

 

Слайд 6

Керуючись у своїй роботі принципом особистісно орієнтованого підходу, педагоги  дошкільного навчального закладу широко використовували і творчо опрацьовували інноваційні освітні технології: впроваджували в практику роботи технології раннього та інтенсивного навчання читання Г. Домана;

Слайд 7

Навчання читання за Л. Шелестової: інноваційні технології з соціально-морального розвитку дітей: спадщина В. Сухомлинського; «Виховуємо казкою» Л. Фесюкової; інноваційні технології творчого розвитку дошкільників: система музичного виховання К. Орфа: інноваційні технології з логіко-математичного й інтелектуального розвитку дошкільників:система     М. Монтессорі; теорія розв’язання винахідницьких завдань; методика Кюізенера; інформаційно-комунікаційні технології.

 

Слайд 8

Пріоритетним напрямком роботи педагогічного колективу є екологічне виховання, метою якого є формування у дітей елементів екологічного світорозуміння, екологічної вихованості, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природного довкілля, формування реалістичних уявлень про явища природи, дбайливого ставлення до її компонентів.

На території дошкільного закладу функціонує «Екологічна стежина», куточок лісу, дитячі городи, розбиті кітники та  рабатки.

З метою формування у дітей природничо-екологічної компетентності, дотримання правил природоохоронних дій у дошкільному закладі пройшли екологічні акції «Насіннячко і зернятко про запас»,  «Добра зима для птахів»,

 

 

 

Слайд 9

«Ялинка лісова красуня», «Вітаміни на підвіконні», «Опале листя», «Первоцвіт», де діти разом з дорослими знайомились з правилами доцільного природокористування, заощадливого використання природних багатств.

 

Слайд 10

 

Реалізація державності залежить від дієвої державницької позиції кожного громадянина. Тому найголовнішим завданням суспільства завжди було, є і буде виховання поколінь гуманістів і патріотів, для яких найвищим ідеалом є єдність особистих та національно-державних інтересів».

Так, однією з найважливіших педагогічних задач, визначених Законом України «Про дошкільну освіту», є виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу. Вихователі та музичні керівники  знайомлять дітей з народними традиціями та святами « Щедрий вечір», «Стрітення. Зиму проводжаємо- весну зустрічаємо» « Великодня писанка»,  де долучають малечу до витоків  народних традицій.

В дошкільному закладі велика увагу приділяється вихованню у дітей шанобливого ставлення до воїнів, які охороняють нашу  країну та до ветеранів 2 світової війни. Щорічно відбуваються зустрічі з ветеранами війни, воїнами АТО.  Діти та їхні батьки є активними учасниками волонтерського руху, різних заходів «Діти-воїнам АТО», за що отримали подяку від особового складу 2 механізованого батальйону військової частини.

 

Слайд 11

Зміна державної політики в галузі освіти обумовила визнання позитивної і провідної ролі сім’ї у вихованні дітей. Дошкільний заклад надає всебічну допомогу у розвитку, вихованні та навчанні дитини, піклується про збереження та зміцнення психічного та фізичного здоров’я. Розуміючи, що без батьків робота дошкільного закладу в будь-якому напрямку не зможе досягти зазначених результатів, упродовж року проводилась робота з налагодження співробітництва з батьками вихованців.

Мету нашого співробітництва з батьками ми не обмежували якісним виконанням їхнього соціального замовлення щодо виховання і навчання дітей. Головним чином у співпраці з кожною сім’єю вважаємо за необхідне допомогти батькам зрозуміти і сприйняти сучасні гуманістичні ідеї та орієнтири, які ґрунтуються на повазі до особистості дитини.

 

Слайд 12

Підвищенню педагогічної компетентності батьків сприяли проведення загальних та групових батьківських зборів, теоретичних і практичних семінарів, індивідуальних та групових консультацій, консультації з використанням різних ігор та елементів тренінгів, ділових ігор, майстер–класів.

Батьки були активними учасниками  різних заходів: брали участь у проведенні майстер-класів для батьків та дітей, відкритих показів занять, конкурсах «Дарунки осені», «Великодня писанка», брейн-рингах,   розвагах «Мама сонечко в сім’ї- ми промінчики її».  За участю батьків 29.11.2016 було проведено методичне об єднання для вихователів дітей молодших та середніх груп на тему: «Організація та проведення просвітницької роботи з батьками (традиційні та нетрадиційні форми роботи)».

Проведений «День відкритих дверей» дав змогу батькам краще познайомитися з роботою, яка проводиться в дошкільному закладі, умовами для навчання і виховання дітей, сприяв розумінню батьками світу власних дітей, важливості їх участі в розвитку дитини. Для батьків були організовані виставки дитячих робіт, спільних робіт батьків та дітей, виступи дитячої художньої самодіяльності.

 

Слайд 13

 

ДНЗ приймав участь у наступних конкурсах та фестивалях

  1. І (міському) етапі обласного фестивалю «Гармонія руху» серед дошкільних навчальних закладах міста у 2016 році. (жовтень 2016)
  2. І (міському) етапі обласної виставки-огляду кращих методичних розробок педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів у 2017 році. (лютий 2017)
  3. І (міському) етапі обласного конкурсу на кращий Інтернет-сайт дошкільного навчального закладу в 2017 році. (лютий 2017)
  4. Фестиваль дитячої творчості «Щасливий світ дитинства» серед дошкільних навчальних закладів. (квітень 2017)

 

Слайд 14

Для реалізації державних стандартів освіти в дошкільному закладі створена достатня матеріально-технічна база.

У групових приміщеннях створені належні умови для забезпечення активної життєдіяльності дітей впродовж дня. Групові приміщення частково оснащені новими дитячими та ігровими меблями: столами, стільчиками, шафами для іграшок та дидактичних посібників,  обладнані куточки практичної діяльності.

За звітний період 2016-2017 р. придбано:

3- дитячі  ліжка (трьохсекційні),- 6400.00

куточок природи 2500.00,

м’який інвентар –5400.00

іграшки  та спортінвентар -3529.00

миючі засоби 27118.00

медпрепарати – 1800.00

будівельні матеріали – 17300.00

посуд – 1900.00

канцтовари – 3000.00

вішалки для рушників – 1200.00

холодильник, мультимедійний проектор – 16.500

комп’ютер , багатофункціональний пристрій ( сканер, принтер, ксерокс), екран – 13.500